Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، گالری کاما، در مرکز پاسداران آثار شاعر، نویسنده و نقاشی را با نام یداله رویایی با عنوان "طرح و تصویر و حجم" به نمایش گذاشته است و علاقه‌مندان و هنرمندان گوناگونی به دیدن آثار این هنرمند ساکن پاریس شتافته‌اند.
  اما یداله رویایی کیست؟ چه سابقه‌ای دارد؟ چرا آثار هنرمندی که سال‌ها خارج از کشور زندگی می‌کند و سویه ایدئولوژیک و هنری‌اش با جمهوری اسلامی تعارض ۱۸۰ درجه‌ای دارد در تهران به نمایش گذاشته می‌شود؟ کدام گروه و حلقه‌ای آثار او را در تهران به نمایش گذاشته است؟ آیا آثار او نیز همچون منیر فرمانفرمایان قرار است با قیمت‌های چندین میلیاردی در حراج تهران به فروش برسد؟ برای اینکه یداله رویایی را بیشتر بشناسیم به زندگی و دیدگاه‌های او که عمدتاً در وبلاگش منتشر می‌شود نگاه دقیق‌تری در این گزارش خواهیم انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



  یدالله رویایی، متولد ۱۳۱۱ دامغان، مقیم پاریس، در سال ۱۳۳۲ به دلیل داشتن عقاید مارکسیستی و عضویت در حزب توده دستگیر و زندانی شد، او با وارد کردن سبک «اسپاسمانتالیزم» که ناشی از تاثیرتفکرات «ادموند هوسرل» بود، شعر حجم را راه انداخت!، «هوشنگ ابتهاج» [سایه] شاعر معروف در خصوص شعر «یدالله رویایی» طی مصاحبه ای می گوید:

[به حضرت عباس رویایی شعر خوب ندارد!.]
در فاصله سال های ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ دفتر «فرح دیبا» [پهلوی] به هنر اعم از نقاشی، شعر و ادبیات شبه مدرن پرداخت، «رویایی» به همراه «احمد شاملو» هفته نامه‌ای به نام «بارو» را منتشر می کردند و در آن به ضرورت گرایش به مدرنیسم و هنر مدرن توجه ویژه ای داشتند. بارو، ترکیبی از ابتدای اسم «احمد شاملو» [بامداد] و «رویایی» بود.با استمرار حرکت هدفمندی که مدنظر دربار بود، «رویایی» به دربار نزدیک تر شد و با تأسیس دفتر «فرح پهلوی»، به عنوان مشاور هنری در دفتر «فرح پهلوی» اشتغال یافت.

ابتذال یکی از مواردی است که در بسیاری از اشعار «رویایی» بسیار بارز است، برای مثال در قطعه ی «پروانه‌ی سیاه گوشتخوار»:

[از ارتفاع زخم پرواز داشتم،
آه ای پروانه سیاه گوشتخوار،
مرا به عمق مادگی‌ات دعوت کن!!!]
 
آثار یدالله رویایی در نمایشگاه کاما پاسداران
  کتاب شعر سال، توسط «رویایی» راه اندازی شد و جالب آنکه «فرح پهلوی» از داوران آن بود!، «رویایی» همچنین عضو کمیته‌ی برگزاری جشن هنر شیراز بود، «رویایی» از شعرایی است که در میانه‌ی مارکسیسم و مدرنیته مومیایی شده است، او در مصاحبه با «مسعود نقره‌کار» می گوید:

نقره‌کار: درباره‌ی جدائی و اخراج توده‌‏ای‏‌ها از کانون نویسندگان ایران در سال ۱۳۵۸ چه نظری دارید؟ این کار به نظر شما کار درستی بود؟
رویائی: نخیر، کار غلطی بود. ببینید کانون نویسندگان بدون حضور کمونیست ‏ها نمی‏توانست کانون باشد. باید قبول کرد که تلنگر روشنفکری و تلنگر بیداری و مدرنیسم را در ایران حزب توده‌ی ایران زد. ما فکر تشکل و تجمع را از حزب توده داریم، تمام آن چپ‏هایی که نمی‏خواهند حزب توده در تجمع آن‏ها باشد یعنی می‏خواهند از رحِم مادرشان فرار کنند، رحِم چپ و طلوع ِفکر سیاسی در ایران یعنی حزب توده. چطور می‏شود آن‏ها را از تجمع جدا و اخراج کرد؟!

بابت انتشار نظرات هتاکانه رویایی در ادامه از مخاطبان مشرق عذرخواهی می‌کنیم اما چون هدف گزارش به یک فساد سیستماتیک سیاسی اشاره دارد تا مخاطبان متوجه شوند چه فرد هتاکی در قلب تهران، نمایشگاه‌های طرح و تصویر در حجم از او منتشر شده است.
 
آثار یدالله رویایی در نمایشگاه کاما پاسداران
  «رویایی» در وبلاگ خود مطالبی عجیب و هتاکانه نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد:
سه نوع ارتجاع
آرش عزیز،
پاپ فرانسوا کلیسا را چندان هم "کاتولیک" نمی خواهد وقتی که می گوید:
" باید کلیسا را به روز کنیم وگر نه مثل قصر مقوائی فرو می ریزد، و آن طراوت و عطر انجیلی اش را از دست می دهد "
لوموند، ۳۱ سپتامبر ۲۰۱۳

 
آثار یدالله رویایی در نمایشگاه کاما پاسداران
  هم از دهان او شنیدم که می گفت: همجنس گرائی، سقط جنین، و روابط جنسی ِمردم مسئلۀ ما نیست بلکه در قلمرو انتخاب و آزادی‌های بندگان خدا است. ما نباید طوطی شویم و هی حکم و حدیث تکرار کنیم و بنام "سِنیور" برای آنها اجبار و ناچاری بسازیم:
و بعد باصدای بلند می خوانَد:
اینترنت هدیه خدا است.

لوموند ۲۳ ژانویه
۲۰۱۴

آثار یدالله رویایی در نمایشگاه کاما پاسداران
  اما برعکس، هم زمان در سایتِ فقیه سیدعلی فتواهائی می‌خوانیم که مترقی‌ترینش اینها ست:
استفاده از ماهواره حرام است ومفاسد دارد.
تجارت الکترونیکی (خرید وفروش اینترنتی) جایز نیست.
معاشرت با بهائیان ممنوع است و نجس،
باید به احکام قرآن درصدر اسلام عمل کنیم.

تراشیدن مقداری از ریش، کراوات، استمنا برای آزمایشات طبی وحاملگی …حرام‌اند.
انترنت انحرافی است، موسیقی وآوازغنائی، رقص مرد، بیلیارد، پاسور وفیلترشکن،
وصدها و صدها از اینگونه دخالت‌های بیجا در زندگی ِ مردم ِ محجور ِما. حتی" مثلاً اگر آیاتی از قرآن در چاه توالت افتاد" (سایت رهبری)

عجبا! زمانی که ارتجاع سفید در واتیکان خود را سفیدتر می خواهد و ارتجاع سیاه در ایران خودرا سیاه تر، ارتجاع سرخ در اوکراین زرد می‌کند.

تا وقت دگر قربانت
 
آثار یدالله رویایی در نمایشگاه کاما پاسداران
  و در جای دیگری می نویسد:
به‌من‌چه اگرکسی هم‌جنسگرا ست؟
(از پاپ تا فقیه)
آرش عزیز،
*به من‌چه اگرکسی هم‌جنسگرا ست؟ اگرکسی هم‌جنس ِخودش را دوست دارد وخدائی هم دارد که دوستش دارد، من دیگر کی هستم که داوریش کنم؟ (پاپ فرانسوا، لوموند، آخر ژوئیه ۲۰۱۳)

** هم جنسگرائی حرام است، از آن حرام هائی که برای آن در اسلام عذابی سخت وعده داده شده است. لواط هم گناه کبیره ای است که مجازات سنگینی از جمله قتل و اعدام برآن مقرر شده است (فقیه سیدعلی، فتوا، سایت رهبری)

به چی داری فکر می کنی؟
سطح شعور؟ - اوه، فرق چندانی نداریم!!

تا وقتِ دیگر قربانت
آثار یدالله رویایی در نمایشگاه کاما پاسداران در جای دیگری «یداله رویایی»، شاعرنمایی که وزارت فرهنگ و ارشاد (اسلامی) و جناب «عبدالجبار کاکایی» و دوستان، حضور اورا پیش از اعتراضات مردمی، برای جشنواره‌ی بین المللی شعرفجرانقلاب اسلامی سال ۱۳۹۲ ضروری تشخیص دادند، می‌فرماید:

عباس عزیز،
در انسیکلوپدی لاروس برخوردم به این استدلال ِعجیبِ عمر درکتاب سوزی ِ کتابخانه‌ی عظیم اسکندریه" این کتابها یا موافق قرآن‌اند و یا مخالف قرآن. در صورت اول همان حرفی را می‌زنند که قرآن می‌زند، پس زائد و دست و پا گیرند، و در صورت دوم خطرناک اند، پس در هرصورت باید سوزانده شوند "

گفتم که بربریت، سبعیت وبی‌رحمی که درایران ِ اسلامی، و یا اسلام ِ ایرانی می گذرد پس چیزی از مفاخرخود با خود دارد، چیزی از ذوالفقار و چیزی از ذوالجناح، از خون وازخشم گفت این کتابخانه اگربود امروز، خون و خشم و خرافه درحوالی اسلام کمتر بود.

گفتم: " امروز این کتابخانه اگر بود بربریت حوالی نداشت. بربریت بشریت بود."

تا وقت دیگر قربانت
«یداله رویایی» در اهانت به امام راحل نیز کوتاهی نکرده و در یادداشتی به تاریخ شانزدهم آوریل ۲۰۱۲ می نویسد:
 
آثار یدالله رویایی در نمایشگاه کاما پاسداران
  آرش عزیز،
کتابی به دستم رسید از انتشارات "بنیادفرهنگی لاجوردی"، و اینکه "نشر فرهنگ" لاجوردی از افتخارات ملتی است که حافظۀ فرهنگی دارد."گفتم "جلاد اوین" بنیاد هم که نداشت "یاد"ش می ماند. آنچه را که ما به حساب فتوحات تاریخی خود می گذاریم نباید فراموش کنیم. یادها و یادگارهای ما ریشه دارند، بُن دارند. هیچ یادی نیست که ریشه در یادی دیگر نکند. یادها ریشه دارند. یادها بُن دارند.

به نِرون هم که فکر می کنم، یا به " دفتر اشعار" خمینی، و به نقاشی‌های گوبلز، از خود می پرسم چیزهایی را که ما غیرانسانی می نامیم لابد از آن است که چیزی انسانی باخود دارند، لااقل در لغت. این دو سه شاعر جوان مسجد سلیمانی هم که در زندان‌های اهواز دارند شکنجه می‌شوند از افتخارات همین ملتی هستند که "حافظۀ فرهنگی" دارد و درغیرانسانی چیزی انسانی دیده است.
تا وقت دیگر قربانت بخشی از نوشته‌های هتاکانه یداله رویایی به اسلام، انقلاب، امامان معصوم، حضرت امام و مقام معظم رهبری در وبلاگش
  عباس عزیز
" باید صبوری کنیم"
" باید ازقرآن قرائت رحمانی کنیم"
" مشفقانه حاکمان را تصیحت کنیم"
این جمله ها ازکسی است که هزارهادختر و پسر، زن و مرد، بخاطرحمایت ازاو، دارند زیرشکنجه و آزارهرروزجان می دهند:

آنها از خود می پرسند
چه کسی می خواهد با جلادان ما مشفق باشد؟
این حاکمانِ " نصیحت پذیر"، آن "قرائتِ رحمانی" را در قتل عام ۶۷ هنوز نیاموخته بودند؟:
فرزندان ما، زیر تب و تعفن و بیماری درزندان‌های جمهوری اسلامی از خود می پرسند
آیا در بیرون همه چیزتمام شده است؟ قصاب‌های خمینی بر سرما آیا معامله هائی پنهان دارند؟
صبر و سکوت؟ همین؟ -

نتیجه: مردم برای آن بیرون می‌آیند که چهره‌ای نامردمی را مردمی کنند
در عرصه ادبیات، از یداله رویایی شاعرِ ضدانقلاب و ضداسلام در کنار رزا جمالی دعوت شده است تا در ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ طی میزگردی ضمن بررسی وضعیت شعر و ادبیات ایران، به معرفی هنرمندانِ مدِ نظرِ خود پرداخته و در نهایت ویژه نامه یِ نوروزیِ مجله یِ شعرِ مدرن، در نوروز ۱۳۹۴ به این موضوع تخصیص یافته و منتشر شود!

شوربختانه در سایه‌ی ولنگاری نهادینه شده برخی از آثار این عنصر ضداسلام و مبتذل طی سال‌های ۹۳-۱۳۹۲ با مجوز ارشاد وارد بازار نشر شد؛ کتاب‌هایی مانند: درجستجوی آن لغت تنها، یدالله رویایی، ۱۳۹۲ نشرنگاه
لبریخته ها، یدالله رویایی، انتشارات افراز، ۱۳۹۳
هفتاد سنگ قبر، یدالله رویایی، ناشر نگاه، ۱۳۹۲ یرما، بدریکو گارسیالورکا، یداله رویایی، افراز، ۱۳۹۳  
  حال مجدداً جریان نفوذ در سایه مدیریت خواب رفته اداره کل هنرهای تجسمی ارشاد و ولنگاری موجود در معاونت هنری وزارت ارشاد، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاهی از ۳۰ اثر نقاشی این عنصر معلوم‌الحال در «گالری کاما» با عنوان «طرح و تصویر در حجم» ازششم تا ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ نموده‌اند.

احیای چهره‌های ضدارزش از راهبردهای مهم نظام سلطه و دشمنان انقلاب اسلامی است، مدیرانی که تقبل مسئولیت نموده‌اند باید نسبت به صیانت از مرزبندی‌ها و ارزش‌های اخلاقی در جامعه نهایت تلاش را مبذول داشته و دستگاه‌های نظارتی باید در خصوص انحراف از معیار مسئولین و مدیران با دقت واخواهی کرده و بلوک رسانه‌های ارزشی باید مطالبه گری نمایند. اما همانطور که عکس آثار رویایی در این گزارش درج شده‌اند، آیا این آثار دست چندمی که یک کودک ۳ ساله با آبرنگ هم موفق به خلق آن می‌شود، آیا شایسته برگزاری یک نمایشگاه است.

بر اساس اطلاعاتی که مشرق دریافت کرده است، پس از تبلیغ گسترده آثار این چهره ضد نظام و ولایت در حراج تهران به فروش خواهد رسید و همچنان که این گزارش منتشر می‌شود، مشخص نیست که وزارتخانه ارشاد و وزیر محترم آن مشغول پاسداری از کدام مرزهای فرهنگی هستند که یکی از معاند و مخالف‌ترین چهره های مثلاً هنری پس از انقلاب در گالری کاما، تطهیر می‌شود.

منبع: مشرق

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه‌های جدید این انتشارات برای تولید محتوا و کتاب ویژه گروه سنی کودک و نوجوان گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عباس محمددینی، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره وضعیت کتاب کودک و نوجوان و انتشارات کانون گفت: وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در حال حاضر وضعیت مطلوب و بدون مشکلی نیست که بتوان روی آن بحث و اظهار کرد. ادبیات در چند سال اخیر در صنعت نشر، تولید محتوا و کتاب‌سازی دچار افول شده به‌ویژه این ضعف در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیز دیده می‌شود. یکی از مشکلات نیز مراجعه ناشران به ترجمه است که از 25 سال پیش تاکنون با رفتن تمام توان ناشر به این سمت، به ضعف مؤلفان و آثار تألیفی برای گروه سنی کودک و نوجوان انجامیده است.

بازگشت به تألیف

او ادامه داد: در این چند سال که ناشران نگاه‌شان به سمت تالیف بازگشت، اما به دلیل همان ضعف، این صنعت هنوز به مطلوبیت خود نرسیده است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات آن نیز با نگاهی که به بازار و مخاطب خود دارد و با توجه به ریز موضوعاتی که مخاطب در صنعت ترجمه داشته، دوباره به سمت تألیف بازگشته است تا بتواند آن مطلوبیت از دست رفته را برای نشر و ادبیات کودک و نوجوان به صورت بالادستی ایجاد کند.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون گفت: ما در حال تلاش هستیم و به نویسندگان نوقلم و مؤلفان کودک و نوجوان عرصه می‌دهیم تا بتوانند فعالیت کنند و به محصول برسند، تا آن قوت ایجاد شود و در چند سال آینده بتوانیم به مطلوبیت خود برگردیم.

محمددینی همچنین به ملاک و معیار‌هایی که برای نشر مدنظر قرار می‌گیرد، اشاره کرد و افزود: ادبیات در پایان قرار است یک کودک را برای حضور در اجتماع بسازد و نیازمند تعهد است تا بتواند کودک متعهد بسازد. ادبیات در واقع زیربنا و پایه اصلی است و این زیربنا نمی‌تواند در اختیار آدم‌های غیرمتعهد قرار گیرد. از سوی دیگر تخصص است؛ ادبیات کودک و نوجوان یک امر بسیار تخصص محور است و نمی‌تواند در اختیار افرادی قرار گیرد که تخصص ندارند. این تخصص حتی به روان‌شناسی کودک و نوجوان، نظام‌های تربیتی و... نیز برمی‌گردد.

از «سیمرغ» تا «قاف»؛ طرح‌های جدید کانون برای خلق ادبیات بومی

او با اشاره به اینکه کانون عرصه را برای مؤلفان و مصنّفان متخصص ایجاد کرده است تا بیایند و کار کنند، گفت: انتشارات کانون در گذشته به صاحب قلم بودن افراد تأکید داشت، ما نیز این امر را لازم می‌دانیم، اما به صاحب قلم‌های تازه نفس و کسانی که این امکان برای‌شان تاکنون فراهم نشده بود، نیز اجازه می‌دهیم تا بیایند و در ورطه امتحان قرار گیرند و در حوزه‌های کارشناسی مشغول شوند. تاکنون چند حوزه کارشناسی فعال کرده‌ایم تا آثار این نویسندگان را مورد پالایش قرار دهند و از سوی دیگر اثرشان به همراه متخصصان متعهد و متعدد دیده و سنجیده شود تا هم کارهای‌شان دیده شود و هم مشغول به کار شوند.

انتشار کتاب‌های تعاملی

محمددینی اضافه کرد: در کتاب‌های ترجمه نیز به این سمت می‌رویم تا آثار با تعهد و تخصص را انتخاب کنیم و از مؤلفانی بهره گیریم که در بخش ترجمه حائز این ویژگی‌ها هستند. ما کتاب‌هایی داریم که خاص هستند؛ بنابراین به سراغ مؤلف مترجمانی می‌رویم که ما را به خواسته خود برسانند. در حال حاضر آثار ترجمه در بازار نشر بسیار زیاد است، ضمن اینکه ما در کانون دغدغه رقابت با کسی را نداریم؛ زیرا می‌خواهیم خلأها را پر کنیم و در این پازل نیز به سراغ جاهای خالی رفته‌ایم. وقتی می‌بینیم دیگر انتشاراتی‌ها غایت خود را روی ترجمه گذاشته‌اند، ما به سمت ترجمه‌های بسیار خاص می‌رویم که کار بزرگی در دنیا انجام می‌دهند. در واقع به سراغ آثاری می‌رویم که انتشارات دیگر به خاطر هزینه و یا به دلیل حقوق مؤلف به آن ورود پیدا نمی‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که برای کانون بحث ادبیات اهمیت دارد یا وجه بازی و سرگرمی، توضیح داد: در حال حاضر ما چند پروژه همزمان داریم که کتاب‌های‌مان همراه با بازی، سرگرمی و عروسک است. برای آینده نیز کتاب‌های تعاملی را در نظر داریم. این‌ها اصول و جذابیت‌هایی است که در بازارپردازی غیرمحتوایی برای کودک انجام می‌شود. ما در بحث ادبیات نوجوان نیز در حال ورود هستیم تا کتاب‌های‌مان واقعیت افزوده داشته باشند و نوجوانان بتوانند وارد تعامل شوند و برای محتوا و کتاب شاخ و شونه بکشند تا محتوا را بهتر کنند و یا داستان را به سمتی که دوست دارند پیش ببرند.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون تصریح کرد: پیش از این در این بخش ضعف‌هایی وجود داشت، چرا که محتوای کتاب جامد است نه سیال و این کتاب بود که برای محیط خود تعیین تکلیف می‌کرد و مخاطب نیز آن را می‌پذیرفت. بسیاری از مخاطبان امروز نیز همچنان به همین سو گرایش دارند. اما در حال حاضر بسیاری از کتاب‌ها صوت، عروسک و بازی با خود به همراه دارند و حتی بعضی از این کتاب‌ها سرگرمی با خود به همراه می‌آورند و روی سکوها می‌روند. حتی گاهی تعامل دارند و از مخاطب می‌خواهند تا ادامه داستان را پیش ببرد و یا این‌که تعیین و تکلیف کند. در واقع کتاب‌ها امروز از جماد خارج شده و به سیالیت ورود کرده‌اند. انتشارات کانون نیز در حیطه عملیاتی خود در حال نگارش این موضوع است تا به‌زودی انجام شود.

برنامه‌های جدید کانون برای کتاب‌های صوتی

محمددینی درباره کتاب‌های صوتی و استفاده از صداها و چهره‌های شناخته شده در تولید این آثار نیز توضیح داد و گفت: انتشارات کانون به سمتی می‌رود که سکوی خاص خودش را در این بخش داشته باشد. ما پیش از این در بخش کتب صوتی فعالیت‌هایی داشتیم و برای تولید این کتاب‌های صوتی به سراغ هنرمندان رفتیم، اما در دوره جدید به سراغ خوانش اثر از سوی خود مؤلف رفته‌ایم و در سوی دیگر نیز به دنبال استعدادسنجی در صداهای خوب میان کودکان در مراکز کانون هستیم. خوشبختانه استعدادهای بسیار شاخصی هستند و حتی برخی از آن‌ها در مراکز صداوسیما نیز مشغول به کارند.

او در ادامه و در پاسخ به پرداخت حق مؤلف در کتاب‌های الکترونیکی نیز گفت: در این مورد ما از برنامه‌های قراردادی که قبلاً امتحان خود را پس داده‌اند، استفاده می‌کنیم و بسیار دقیق و با وسواس این کار را انجام می‌دهیم تا حقی از مؤلفی ضایع نشود.

عرضه هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در غرفه کانون

محمددینی در پایان سخنان خود درباره غرفه کانون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در نمایشگاه، امسال هزار عنوان کتاب داریم. تعدادی کتاب نیز چاپ اولی هستند. از همه دعوت می‌کنم تا در نمایشگاه کتاب  تهران به غرفه کانون سر بزنند. در طول مدت نمایشگاه  ما هر روز پذیرای یکی از بزرگان ادبیات کودک و نوجوان خواهیم بود. رونمایی از کتاب نیز از دیگر برنامه‌های کانون در این ایام است.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نمایشگاه با آثار خود حضور دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود